Ziekenwagen brandweer Knokke-Heist

Al is de 313Cdi voor het aanmaken van ziekenwagens het meest gebruikt, toch komen af en toe, en steeds meer (nog) performantere versies de kop opsteken. Net zoals Wevelgem en Hasselt, koos men nu ook in Knokke-Heist voor een 316Cdi als onderstel voor hun nieuwe ziekenwagen. Ook al komt die van bij de firma Ambucar, toch kan de wagen niet vergeleken worden met de -zeg maar- standaard Ambucar-wagen. Doorgans gebruikt men daar namelijk de inbouwcel van de Franse firma Collet.
Voor dit exemplaar echter gooide men het over een andere boeg. Er werd een volledige koffer-opbouw gemaakt, die bovendien niet uit polyester bestaat, maar wel uit alu panelen opgebouwd is. Die opbouw werd verzorgd door de Duitse constructeur Strobel, terwijl Collet voor het elektrische gedeelte zorgde. Het meubilair werd op maat gemaakt voor de Knokse brandweer.
Om slachtoffers optimaal comfort te kunnen bieden, werd bovenop de zweeftafel ook nog een luchtvering voorzien van het merk Smulders.
De wagen is ingericht als polyvalente ziekenwagen: hij kan dus ook een MUG-team aan boord nemen. Hiertoe is dus ook een omvormer 12V-220V aanwezig, zodat specifieke medische toestellen aangesloten kunnen worden.
Deze Sprinter vervangt de oudste ziekenwagen van de badstad: een VW 253DG1 Transporter die de firma Van Muylder in 1990 leverde voor het ministerie (JLL-603).
Het ministerienummer was 79. Merkwaardig genoeg koos men nu dit nummer als voertuignummer voor de Sprinter.